Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

Rubrik saknas

Av Lizette - 4 februari 2014 20:43

Hej hej...

Nu var det ett tag sen igen jag skrev.. Här är det som vanligt full rulle..

Barnen går i skola/dagis på dagarna som alla andra barn... :)

Jag och Zacharias e hemma o fixar och trixar..

Lille manen har haft knöl med magen o haft svårt att bajsa..

Men nu är det om vänt nu är han jätte lös i magen o e besvärad av det istället.. 

Att han inte kan få vara bra i magen stackarn..

Jag hoppas att det går över snart för honoms skull.. 

Så han kan få bli sitt pigga o glada jag igen..

Älsta grabben var idag vid läkarn igen för hundrade gången känns det som..

Vi har försökt ett bra tag nu få bukt på hans allergi..

Första gången sambon var med honom vid läkarn sa dom att han var allergisk mot pälsdjur och att hans polyper var svullna så han har oppererat polyperna när vi bodde på gotland..

Men det har inte hjälpt hans andning och medicinen/nässpray har inte heller hjälp så åter igen var vi i kontagt med läkare och dom konstanterade att polyperna inte var skrapade ordenkligt så en andra gång gjorde dom det o han har vart på flera undersökningar o vi har fortförande fått hört att det e pälsdjur han inte tål..

Han har rönkat näsan här i förra veckan och sedan fick vi remiss till en annan läkare som jag nu skulle komma till.. Så alltså idag var han där och fick göra pricktäst på vad han var allergisk i mot o på det visade de sig att han e lite känlig mot pälsdjur men det har reagerade mest på var kvalster.

Denna läkaren blev förvånad av att de förra provet visade päldjur o att dom andra läkarna sagt att han e lite känslig mot kvalster..

När självavärket är tvärtom de e kvalster han e jätte allärgisk mot..

Läkarvården idag skrämmer mig..

Och här har vi gått o gjort allt för att läkarna sagt att det e pälsdjur han inte tål..   

Men nu äntligen vet vi vad de e som gör honom så dålig o vi kan entligen behändla o hjälpa honom på rättsätt.. Stackarn..

Så nu när vi har beställt lakan som ska hjälpa honom så får vi hoppas att de lättar för honom    .

Nu e det bara lille man vi ska kämpa igenom o försöka hjälpa honom med magen förhoppningsvis så e det bara några dagar han e lös i magen..

Så att det inte håller i sig o är så jätte länge..

Dom mellersta barnen mår bra o det går bra för dom i skolan o dagis full fart på dom som det ska vara på en 5åring o en 6åring.. :) här e det som för vilken familj som helst..

Men det e skönt o få skriva av sig när man känner att saker o ting är lite jobbigt med vardags problem.. 

Och hoppas på att någon som läser detta kan känna igensig i saker man skriver.. 

Alla har vi våra problem i vardagen men man hittar alltid lösningar på dom på ett eller annat sätt..

Detta inlägg blev rätt långt denna gång..

Ha det så bra alla fina   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizette - 20 juni 2016 23:16

Hej hopp. Ja ska jag vara ärlig så vet jag inte vad jag ska skriva om ikväll.. Jag känner mig tom på ord idag.. men samtidigt så känns det som om jag har hur mycket som helst jag bara vill skrika ut mej.. Jag tänker inte sitta här o säga att ...

Av Lizette - 18 juni 2016 00:10

Hej... Ja jag vet det är länge sen jag skrev igen. Jag är rätt dålig på att uppdatera min blogg jag vet.. :/ Men här kommer kvällens tankar om livet. Så kav va så fruktansvärt oretvist ibland.  så man inte finner ord och vi bara låter tiden pas...

Av Lizette - 17 juni 2016 23:39

Hej... Ja jag vet det är länge sen jag skrev igen. Jag är rätt dålig på att uppdatera min blogg jag vet.. :/ Men här kommer kvällens tankar om livet. Så kav va så fruktansvärt oretvist ibland.  så man inte finner ord och vi bara låter tiden pas...

Av Lizette - 27 januari 2016 21:48

Hej på er alla. Idag har de inte alls varit någon bra dag. Jag o mitt huvud o psyke har inte alls värt enade idag. Har haft sån ångest vart på halv dåligt humör trött ingen lust eller ork till något. Förutom mina barn då. Att leva med ångest o depr...

Av Lizette - 21 januari 2016 00:51

Hej. Ni som känner mig vet att jag inte mår så bra psykiskt. Men nu e de ta mig fan jag som ska ändra mitt liv. Jag tänker inte tillåta mig själv att må dåligt längre. Detta året tänker jag börja tänka på mig själv o min familj. Jag tänker göra sake...

Ovido - Quiz & Flashcards