Alla inlägg under januari 2012

Av Lizette - 31 januari 2012 17:15

Ja vad ska man säga mer en att jag e trött på det mästa just nu. Man ser en ljusning i sin ekonomi och tänker att man kan nunna sig något för en gång skull. Men ike då kommer det ett jävla bakslag som vanligt.. Man ringer till csn och bråkar med dom att man vill ha sitt beslut så man kan överklaga det tillsammans med sin utrednig på dyklexsin och när man pratar med dom så säger dom att det inte e säker att dom godtar att det e ett gilltigt själ till att jag skulle kunna få ett nytt lån och att dom ska se om dom anser att dom tycker att jag kan studera på högre nivå.. Massa ??? just nu. Kul att här har man kämpat som fan för att få en utredning och skulle kunna läsa vidare till det man vill och sedan kunna jobba med det man vill o brinner för.. Som sagt var vad fan kännar allt detta slit till? Det undrar jag just nu. Det e ju fan vad pengar kan ställa till det för en för familjer förhållanden också vidare.. Att pengar styr en så mycket och samhället blir ju inte bättre ju mer tiden går.. Saker och ting blir inte billigare häller. Ibland undra jag hur min son ska klara sig i framtiden när allt bara blir dyrare o dyrare.. Jag kommer inte kunna bidra till honoms körkort texJag blir bara så trött på alla dessa bakslag man får hela tiden när ska det vända för en? När ska man få känna att för engång skull inte behöva tänka på att man ska vända o vrida på varenda krona man har. Att man kan åka till fastlandet på en mini simester och göra en massa kul som familj? Ja så e det i mitt liv just nu.. Det kommer bli bättre säger alla till en hela tiden men jag har väldigt svårt att se det just nu.. Ja ja detta e mina tankar för dagen..

Av Lizette - 24 januari 2012 00:00

Jag har tänkt mycket på saker och ting ser ut i mitt liv just nu.. Jag har skrivit väldigt mycket negativt den senaste tiden. Men det e mina tankar och kännslor och oftast skriver jag som det kommer och hur jag mår just när jag skriver det. Den senaste tiden har varit en jobbig period i mitt liv med studier och hinna med familjen och få ihop ekonomin. Det e inte lätt att studera och försöka vara familjen till lags och det e inte lättare för att sambon e arbetslös och vi har det dåligt med pengar just nu och behöva säga nej till sina barn att man inte kan göra saker som dom vill göra för att det kostar penga. Ja jag vet att det e många som har det så och att jag inte e ensam och att man inte ska klaga att man ska vara nöjd med det man har. Men vad fan man måste väl ändå få uttrycka sig utan att folk ska tycka och tänka och gnälla bara för att man skriver vad man känner. Det gör inte skanen lättare att var utan pengar och inte kunna unna sig en kvalitetstid att gå på en bio som ett par utan barn och få känna att detta e den jag älskar. Ja jag vet att min familj ville att jag skulle åka med på kryssning för att det skulle jag behöva. Men jag vill inte låna pengar till det och knappt kunna göra något när man väl är i väg. Jag känner istället för att låna pengar som ändå förr eller senare ska tillbaka att vi kan försöka se sen när allt e betalt om vi kan unnan oss något antingen som familj eller om jag o sambon för engång skull går på en bio. Och för den delen så skulle vi vara borta från torsdag och sen komma hem på fredagnatten och då missar jag i skolan och det känner jag med att det e nog inte så bra för det e svårt att komma i fatt sen om man skulle råka komma efter. Ja det kommer säker från någon nu att jag ska sluta gnälla och ändra på mitt tråkiga liv och att det e bara jag som kan ändra på det. Och det e vad jag håller på med. Jag studerar för att förhoppningsvis få ett jobb så vi kan få det bättre och kunna göra saker som vi inte kunnat göra. Så att vi kan unna oss dom där små sakerna. Säg vad ni vill jag vet att jag gör mitt bästa och att jag iallafall har försökt om jag skulle misslyckas på något sätt och tycker ni att jag e patetisk eller att jag har något att klaga över mitt så kallade trågtiga liv. Så tyck det då jag har inte tvingat er att läsa min blogg!! Jag startade den för min skull och för att jag skulle få skriva av mig.Jag tror säkert att det e fler som känner som jag ibland att det e så fruktansvärt trågit att aldrig har råd med det man vill göra eller unna sina barn något exta. Som sagt var tyck vad ni vill läs om ni vill kommentera om ni vill.. Men klaga inte på denna blogg för den är för mig och för mina kännslor och uttryk.. Men sluta läsa då om ni inte vill läas mer det e upp till er. Jag bryr mig inte dette e mitt liv mina tankar och vi har yttrefrihet i vårat land...... Tack och hej...

Av Lizette - 21 januari 2012 22:31

Ja många tankae som sagt var finns det. Dels på hur mitt/vårat liv kommer se ut i framtiden. Jag hoppas att thomaz kommer in på utbildningen han vill söka det tycker jag att han e värd det var ju det han ville gå på gymnasiet och nu har möjligheten dykt upp igen och varför ska jag vara ett hinder för honom om han vill studera? och har mer möjligheter till att få ett fast jobb?? Det tycker inte jag att jag har rätt till och jag kommer inte stå i vägen för det jag kommer bara att finnas där för honom och stötta honom.. En flytt till fastlandet igen hade inte vart fel heller känner jag iblan. Varför ska jag vara kvar här? Jag har knappt ett socialt umgänge för utom få och ni vet vilka ni e.. Dom flästa flyttar en efter en. Vist jag har min familj här men dom ser jag inte heller så offta vi har fullt upp alla som det e jag tänker inte skylla på någon.. Alla har vi ett liv som vi måste leva. Men ibland känns det som om jag glider i från dom mer och mer. Jag vet inte det kan lika gärna bero på mig själv att det e så.. Det känns bara som om dom andra har mer kontagt med varandra.. Vist vi skulle åka på kryssning alla tillsammans men jag vet inte det känns inte som om jag passar in och det känns som om jag hade ändå vart själv tillslut. Så jag har nog bestämt mig jag stannar här går i skolan för annars hade jag missat två dagar i skolan. Hoppas att alla får kul på resan. Thommaz jag hoppas att du kommer in och tar jobb där uppe. Jag vill flytta nu. Och det känns ännu mer jobbigt var gång jag ser min pappa vilket jag har gjort två gånger på rad. jag pallar inte att se honom. det gör för ont. Bor jag på fastlandet så vet jag att risken inte finns att jag kan stäta ihop med honom och då behöver det inte göra ont. och jag behöver inte tänka på varför han inte hälsar eller vad har jag gjort mm.. Jag hattar att det ska vara så här det e inte jag som har varl vilka mina föreldra ska vara. och man kan inte bara efter 20år lite mer kanske bara säga upp allt med sina barn.. 

Av Lizette - 17 januari 2012 23:23

Dagen började med att gå till skolan som bestod av matte idag. Fick sällskap av min fina vän Emelie som skulle göra prov i Psykologi A för att hon behöver det så hon kan få studera vidare för hon har tydligen missat 10p för att få studiemedel. Men så en stark ensamstånde mamma hon är och kämpat som hon har gjort med det gav resultat på att hon värkligen kämpat hon blev godkännd i det första provet så nu e det bara ett kvar som vi hpåller tummarna för att hon klara.   Jag är så stolt över henne och michell om du läser detta en dag när du blir större hoppas jag att du e stolt över din mamma hon kämpar värkligen för att ni ska få det bättre och rätta till sina misstag och få ett klokt jobb i framtiden, Jag e stolt över att ha henne som vän. Jag hoppas att min son och min sambos barn kommer vara stolt över mig en dag med för jag studerar och försöker att rätta till dom misstagen jag har gjort och dom valen jag har gjort i mitt liv har inte vart dom bästa men det har format mig till den jag e idag och mycket hjälp av nära och kära. Idag e jag en tjej på 24år och har ett barn på tre och två bonus barn som jag e väldigt stolta över för att få ha i mitt liv. Jag försöker leva i nuet jag gör så gott jag kan som mamma och sambo. Jag trivs bra med min tillvaro även om man kan känna ibland att den e hopplös och det ser mörk ut. Men det gör det väl för alla. Min dröm här i livet e att få jobba med ungdoma jag har vart med om en del saken i mina ungdoms dagar och jag känner att det e min tur att få ge tillbaka det jag har fått med mig i min ryggsäk. jag hoppas på att få gör det en dag. och jag e på väg mot mitt mål jag studerar upp mina betyg sör att kunna studera vidare. Men hur vägen ser ut för att jag ska komma dit vet jag inte det tar jag som det kommer mer kan man inte göra. det kan vara lätt ett tag det kan komma många upp och ner gångar det vet man aldrig det får man ta som det kommer. Jag e stolt över min famlij och mina vänner som dom är. Jag hoppas att jag gör dom lika stolta. ÄLSKAR ER ALLA MINA FINA VÄNNER OCH MIN ÄLSKADE FAMLIL OCH SYSKON OCH MIN MAMMA.   

Av Lizette - 14 januari 2012 13:26

Ja då var det lördag idag... Undra vad man ska hitta på idag.. Det blåser och snöar ute idag men det får nog bli att man klär på sig ordenkligt och gå ut en stund med barnen sen. Det behöver man frisk luft så man orkar med. Sitter även och funderar på hur man ska få sin tre åring att börja gå på toa/pottan han vill ha kalsonger på sig och vista täken på att han vill var utan blöja men när man säger att han måste gå på toa eller pottan så vägrar han och man på minner honom om att han inte har blöja men endå går han i väg och så e olyckan framme. Ja det kanske e så att han inte är redo då men jag kan ju inte neka honom heller att inte ha kalsonger när han vill ha det. eller kan jag det? Någon sopm har tipps på hur det kan bli lättare och roligare för honom att gå på toa så han ser att det inte e farligt. För ibland funkar det hur bra som hälst och han har vart duktig och både kissat och bajsat på toan. Men nu känns det lite som om vi e tillbaka igen.. Ja ja det kommer väl när det kommer. Men tänkte att någon kanske hade ett bra tipps på hur man kan få det lite roligare och mer spänande för honom.. Hoppas att alla får en bra dag och inte blåser iväg i detta väder..Sen sitter jag och funderar lite på hur våran famtid kommer att se ut om det blir att man måste flytta från ön eller om det blir att man stannar kvar. om det blir att vi stannar kvar så måste vi hitta större bonde snart det e för trångt för fem att bo i en lite trea. Det tar på oss alla att bo så här trongt. Älsta grabben har vi fått stuva in i vårat föråd för att han ska få ett eget rum dom två minsta får dela rum så att jag och Thomaz kan få ett rum. Men den älska grabbeb kan inte ha kompisr hemma och leka klok och ingen som kan sova över för hans rum e för litet. :/ Letar större men det e svårt när jag studerar och Thomaz är arbetslös just nu. Vist han har jobb i april mars och hela sommaren men sen e det med slut.. Det funkar inte att ha det så. Så han funderar på att gå en kurss uppe på fastlandet så kan förhoppnings vis ge honom jobb. Men dom jobben finns inte här. det e såt med alla dessa beslut man måste ta som vuxen. Men det till hör vuxen livet har jag hört.. :P Men allt löser sig inom snar farmtid får man hoppas. Detta var lite av mina tankar som kom när man höll på att fixa lite i hemmet och kände att jag var tvungen att skriva av mig lite.. känns litte bättre nu. Kram på er alla där ute i blåsten   

Av Lizette - 11 januari 2012 22:42

Det var ett tag sen jag skrev nu.. Det senaste jag skrev var väl när vi var på fastlandet.. Det var hur bra som hälst. Ja det e en vanlig kväll.. Jag säger att jag ska gå och sova men som vanligt kan jag inte sova men jag borde.. Med tanke på att skolan har börjat. Det e ju en rolig historia i sig. Här har man väntat på att man ska få papper på om man har kommit in på komvux eller inte.. Så pratar man med sin mor i hem telen och hon frågar mig börjar du på måndag i skolan? Jag nej det vet jag inte har inte fått något om det.. Så jag ringer på måndagen och frågar då säger dom att jag ska ha börjat idag och att dom har skickat ut papper om det. Så jag missar men första skol dag och sen har jag vart sjuk med.. Det e ju bra start på allt eller inte.. Ja ja men inget aatt göra åt.. Men känner mig bättre nu i alla fall så ska i väg imorgon har säkert missat en del.. Men det e bara att försöka ta igen på något sätt.. Hoppas att alla har fått en bra start på det nya året.. Kram på er alla där ute.   

Av Lizette - 5 januari 2012 17:52

Då skriver man för första gången för i år.. Jul och nyår har varit bra. Vi är på fastlandet vit Thomaz mamma och hälsra på.. Hade viljat haft mer tid då man kunde hälsa på alla här uppe. Idag har vi varit hos thomaz mormor och morfar och fikat imorgon bär det av till kalmar och ikea hade väl tänk att man kanske skulle försöka och åka vidare sen till thomaz bror när man ändå var åt det hållet men har inte fått tag på honom ännu men det visar sig väl. :) Nu sitter vi här vi thomaz mamma som sagt var och väntar på maten Thomaz och maximilian ser på tv och jag tänkte att jag kunde passa på att skriva en rad här då. Thomaz har hittat en utbildning här på fastlandet som han e sugen på att gå.. Så vi får väl se hur det blir senare. Vist hade det vart kul o bo här igen men jag har en utbildning hemma på ön jag vill gå.. Och försöker få upp mina betyd så jag kan gå den sen. Det e ju lite jobbit men men vi får se vad tiden av visar.. :) Jag hoppas att alla har haft en bra jul och nyår.. Kram på er alla där ute så ses vi snart igen. :)   Min lilla söt nos säger glad fortsättning på sitt vis. :)

Ovido - Quiz & Flashcards