Alla inlägg under februari 2012

Av Lizette - 25 februari 2012 22:10

Ja som rubriken säger det kom upp lite tankar nu när man e själv. Eller dom har vart där ett par dagar nu.. Jag lysnade på en låt som min syster laggt upp på sin sida på fb till våran pappa.. Jag täknker inte ofta på honom men ibland slår det mig.. Var är han och vad gör han nu för tiden hur mår han? Vet han hur gammal "Hans förta barnbarn är?" Hatar han oss så mycket vill han inte alls veta av oss alla syskon vad har jag gjort hononm? Vad har vi alla gjort honom? Har vi förstört hans liv ville han inte ha oss från början mm. Jag har alltid haft min pappa i mitt liv jag har alltid vetat vem han är jag har alltid kunnat komma till honom om det e något. Jag har aldrig vetat hur det är att bara ha en förälder jag har alltid haft både mamma och pappa även om dom inte har bott ihop alltid. Men dom har alltid funnits där för mig och mina syskon. Jag har alltid kännt mig älskad av båda mina föräldrar. Är det inte så det ska vara? Man ska bli älskad av sina föräldrar även om det går snett för en ibland? I samband med att jag tänker på honom funderar ja på mitt liv övere lag. Jag har inte vart den lättaste att ha och göra med i tonåren det e jag medveten om.. Men jag har gjort så mycket med mitt liv med som jag tror min pappa skulle vara stolt över att få veta.. Eller jag hoppas det iallafal. Jag flyttade till fastlandet när jag var 20år studerade kände inte många alls. Bode ihop men min älskade vän. Jag har kämpat med min dyxleksi och ändå studerat haft strö jobb mm. Jag träffade min sambo som jag har left med nu i fem år. Jag har blivit mamma till min underbara son. Nu studerar jag igen och jag har inte gett upp om att få min utredning och nu äntligen har jag fått den.. Och all detta kunde jag inte uppnå om inte jag hade haft min Mamma och mina syskon.. För pappa har ju inte funnits där dom senaste åren.. Jag har även funderar på vem mina närmaste vänner är som jag bara kan ringa när som hälst när jag mår dåligt och funderar på sånhär saker som tex pappa. Jag känner ibland att jag inte har många som jag kan prata med om honom.. Jag vet att jag inte ska lägga energi på honom att det e han som har val och inte träffa eller prata med oss men det e min pappa och jag kommer alltid att älska honom inerst inne i mitt hjärta.   Detta var låten min syster hade laggt upp och jag håller med henne om att den stämmer på våran pappa. 






Av Lizette - 24 februari 2012 20:20

Ja Då var det helg igen som sagt var.. Hoppas att alla får en bra helg.. Idag har vi städat och fixat som vardagen tillhör och igår tvättade vi upp alla kläder och sänklädet kuddar och täcken nu ska sjukdomarn ur denna lägen het. Vi har var magsjuka mm så nu har vi städat ut de hoppas att vi håller oss friska nu.. Idag var det sista dagen med Thomaz hemma hela tiden idag "Flyttade han" till sin mamma för att studera på faslandet så han kommer bara vara hemma på helgerna och varannan helg kommer hans dotter med hem så vi får träffa henne med.. Så nu blr det jag Maximilian och Thomaz älsta son hemma själva i veckorna i 30 veckor sen e han klar och hemma igen. :) Allt kommer gå bra men känns väldigt tomt och ensamt när man e van vid att ha någon liggandes bervid en på soffan och se på tve och mysa när barnen somnat. :/ Ja jag vet att han bara vart borta en dag knapt det för han åkte idag men denna gången e det annolunda för denna gången kommer han inte hem med vändande båt som han brukar göra på helgerna denna gång ska han vara borta hela vecka. Men man får ta detta och vända det till något pusetivt att vi kommer att uppskatta varandras närvaro på ett hel annat sätt när han e hemma. Det ska bli kul och pröva på att vara "Ensammstånde mamma" jag tycker att ensammstånde föräldra e så starka klarar av att tex studera ta hand om sina bara och vardagen och orka med att vara sociala med sinna vänner och familj och allt annat dom vill hinna med. Man vet ju hur det kan vara själv när det inte alls e ens dag och barnen inte alls vill vara med på saker och ting. :) Men det ska gå bra det med man ska bara vänja sig vid att man e själv på vardagarna och två på helgerna.. ja ja nu orkar jag inte skrvia mer. :) Hoppas att alla får en bra helg och ett bra sportlov. Puss och Kram på er alla där ute.   

Av Lizette - 15 februari 2012 14:54

Hej nu var det ett tag sen jag skrev.

Ja vad ska man säga mer en att det e som vanligt. Barnen bråkar och busar och vad det inebär med att vara syskon.  Sen har det vart skola och sjukdomar vi har haft herr magsjuka på besök nästan en vecka. Men nu är alla friska och krya förutom förkylning.. :) Ja igår var det alla hjärtans dag och min kära sambo var så på hittig och gjorde detta till mig. och nio till dom var utsprida i hela lägenheten och så fick jag frukost på sängen.   Det e vad jag kallar kärlek. Han kan han ibland ;P Jag hoppas att alla hade en bra alla hjärtans dag. Sen e det snart dags får Thomaz att åka till fastlandet och börja studera hoppas att han kommer att trivas bra där uppe. Det kommer att bli tomt utan honom men som tur var kommer han hem på felgen iallafal. Då blir det jag och barnen hemma om vckorna det ska bli spenande och se hur allt kommer gå. Vi har aldrig var ifån varandra på det settet innan men det kommer nog gå bra. Vi kommer nog uppskatta varandra på ett helt annant sätt en vad vi har gjort den senaste tiden när man har gått uppe på varandra på grund av att ingen av oss har haft något jobb.. Men allt man gör i livet tar man lärdom av. Jag hoppas som sagt var att han kommer att trivas bra så att han kan få ett jobb sen. Medan man sitter här så ser dom två små på film då får man passa på att skriva av sig lite. :) Jag har en son som sitter uppe på mig och e mysen tror jag han sitter o klappar på mig i mellan åt. Man blir så glad när dom gör så sen kommer det mamma jag älskar dig. Man blir aldeles rörd inombords. Jag älskar min familj mer en allt annan på denna jord. Vi är inte som alla andra tokiga och gör lite si så där men vi har kul iallafal och vi tycker att det funkar bra.. En vanlig dag kan se ut så här       Men som sagt var vi har kul iallafall. :) Varför vara som alla andra när man kan bjuda på sig själv lite? Lite tokig måsta man vara annars e det inge roligt i livet. Jag hoppas att alla har haft en bra vecka och en bra dag. Kram på er där ute.       

Av Lizette - 5 februari 2012 19:25

  Ja vad ska man säga mer än att så här kan man se ut på morgonen när folk får för sig att ta kort på en när man inte alls vill vara med.. haha  Jag har haft en underbar dag idag med min son vi har målat med vattenfärg sen har vi bakat sockerkaka sen var vi för ett litet tag sen ute med honde och Maximilian var hel nöjd för att det var mörk och han kunde ha med sig sin fiklampa och lysa med den så vi kunde se vägen. :) han e bra go han. Sambon åker båt ikväll och ska hämta hem dom andra två sötisarn. :) Sen e det fullt hus igen härligt hoppas att dom har haft det bra och lekt mycket o bussat o haft sig. Vi har varit sjuka alla tre Thomaz och jag har varigt jätte fökyla med feber och Maximilian är också förkyld och så har har varit lite dålig och spyp en sväng men han e pigg nu igen och det e ju skönt det.. Jag har insett nu att det har vart mycket upp och ner gångar i mitt liv men jag har också bestämt mig för att jag inte ska gräva ner mig i det jobbiga och ta det som det kommer det kommer alltid att var upp och ner gångar i livet och man får ta tag i dom som dom kommer.. Och jag har bestämt mig för att inte ödsla ner energi på folk som inte behöver det min energi ska gå till min sambo och hans barn och vår son och nära o kära.. Jag vet att jag inte har vart det bästa på att höra av mig till folk men jag kan iallafall inse det och försöka göra något åt det bara det e ett bra steg framåt.. :) Jag hoppas också att det kommer gå bra för thomaz på fastlandet nu när han kom in på den kursen han ville gå. :) Är så stolt över honom hoppas bara att längtan efter oss inte kommer att på värka honom i hans studier vi klara oss. ;) vi får ta en dag i taget och hjälpas åt så gott det går. :) ja just nu känns livet rätt bra för en gång skull men det e ännu mycket jobb som står fram för oss.. och det e bara att kämpa på så gott det går. Jag hoppas att alla har det bra där ute.. Jag saknar mina finna vänner på fastlandet <3 jag hoppas att allt går bra för er.. det var ett tag sen vi hördes nu. pözz på er alla där ute. 

Ovido - Quiz & Flashcards