Alla inlägg under december 2011

Av Lizette - 29 december 2011 19:00



Hoppas att alla har haft en bra jul och nu e det snart nyår hoppas att alla får en bra nyår med.. Sen bär det av för våran del till fastlandet  och hälsa på släkt o vänner där med.. Sen e det tillbaka till vardagen igen.. Kram på er alla..  

Av Lizette - 20 december 2011 22:13

Ja idag har det var en halv jobbig dag men såna dagar ska det väl vara med ibland antar jag.. Barnen har inte alls lyssnat jag har försökt städa och fixa in för jul mm sambon var strässad för att han skulle med båten. Men sen när allt hade lugnat seg var kvällen bra iallafall jag och sambons älsta slog in julklappar. Sen var det sängen som gälde för honom skola imorgon ju.. Ska bli spänande och se hur morgon bli om jag kommer upp. har ju blivit så att sambon har gott up först med barnen då jag har haft svårt att sova på senast tid. och lättare ikväll kommer det inte bli dels så e han ju inte hemma så det kommer vara tomt i sängen sen känner jag mig inte alls trött fast att man har hållt på hela dagen. :/ ja ja det löser sig i slut ändan hoppas jag.. ställt kl på tidigt som tusan för att vara säker på att vi kommer upp i morgon. Sen senare på dagen ska jag iväg och fixa lite fullt upp nu innan jul men det e väl så det ska vara denna tid.. Hoppas att alla får bra jul och nyår.. kram

Av Lizette - 18 december 2011 23:37

Ja då sitter man här med hörlurar i öronen och lysnar på musik från sin spel lista på youtube just nu spelad det takida i mina öron.. Och kom med insigt att dom kommer till Gotland och spelar den 16feb hade vart så kul och se dom. Men men tror inte att man har råd..   men men det kommer väl flre gånger antar jag.. Idag kan jag väl inte säga att det har vart en helt vanlig söndag. Vi har firat kära mor idag som fyller år imorgon. Mysigt som tusan. Sen hem och firade eller vad man ska säga fjärde advent och åt tomte gört som älskade sonen skulle sagt och så såg vi på musse piggs julafton mysigt som tusan. Imorgon blir det sta för att handla dom sista julklapparna det blev aldrig av idag som det skulle.. Sen ska man åka båt med så thomaz slipper åka två gånger i rad. Jag åker för att hämta hem dom andra två troll ungarna och thomaz ska åka på tisdag för att hämta min kära lillebror och hans saker.    har saknat honom som tusan saknar min andra lillebror med.   Sen sitter jag och funderar lite på hur det e med alla våra vänner i småland hoppas att det e bra med dom saknar er alla något otroligt mycket saknar en annan vän otroligt mycker med och hon kommer alltid att finnas i mitt   hoppas att hon vet det.. Hoppas på att få träffa henne snart igen. Mycket tråkig heter blev det i denna raden men så e det ibland det måste ju med ut.. Och ibland kan jag komma att tänka på min pappa som idag när mammas man frågade mig om Maximilian har träffat sin rediga morfar. Då kom jag fram till att min egen far har inte sett Maximilian sen han var liten bebeis. Nej så var det inte heller kom jag på nu han har vart här uppe en gång och det var när vi nästan hade flyttat hit och det e över ett år sen. Men då viste inte maximilian vem det var och han frågade inte heller. Jag vet inte vad man ska säga den dagen han kommer och frågar mig om sin moffa. För han vet att mammas man inte e moffa för han säger mommo och tommy och det har vi alltid sagt till honom med. Fan vad jobbiga saker jag kom och skriva om. Men det e sånt här jag behöver få ur mig och bra saker med givetvis det var väl därför jag kom fram till att jag ville blogga det finns alltid folk som sitter i samma båt som en annan och kan ge en tipps och råd om saker och ting.. Jag vill ibland flytta tillbaka till fastlandet till alla där. Ibland funderara jag på varför jag flyttade hem igen. Vis det var för min mamma och mina syskon men så fort man kom ner och hadde alla här då flyttar tv av dom :/ men kan förstå det med.. och hoppas att min lillebror har det bra med sin fina tjej och hunden där uppe. :) Fast att jag saknar honom.. ja ja nu har jag skrivit av mig en hel del.. Hoppas att alla har haft en underbar helg och fortsatt trevlig kväll/natt. Nu ska jag sluta skriva innan jag bryter ihop totalt av alla tankar för när jag setter sista punkten på detta logg så ska allt jobbigt stanna kvar i tagentbordet och jag ska ta ett jupt andetag och släppa detta jobbiga och ha en fortsatt mysig kväll med min sambo. 

Puss och kram på er alla där ute.      

Av Lizette - 16 december 2011 14:07

Hej nu var det ett tag sen jag skrev. Detta är pga att våran dator gav upp och ville inte vara med något mer. Men fick tag på en billgt av en vän så nu kan jag skriva igen skönt som tusan och komma tillbaka och skriva av sig lite igen.. Hoppas att alla har haft det bra och att alla får en bra jul och nyår när det väl kommer till det.. Ja fullt upp som sagt var e det nu innan jul. Klappar ska in handlas mat mm Och nu på söndag fyller min kära mor år.. :) hoppas att hon blir glad för sina presenter. Jag har hunnit gjort lite julklappar med. Hjälp vad man sparar pengar på det. :) kommer att lägga upp bilder på vad man har fått ihop. Ikväll åker sambon för att lämna sina två barn vid deras mamma så dom kan fira lite jul där sen ska han hämta dom igen på måndag för att dom ska vara vid oss både jul och nyår mysigt som tusan. :)  Jag har hur mycket som hälst att skriva om känns det som.. Men jag skriver någ mer ikväll när det e lite lungnare nu ska jag byta kläder på thomaz tös så hon får med sig rätt kläder hem till sin mamma. sen får vi äta tidig kvälls mat så alla tre får mat innan dom ska med båten.  Detta e lite vad jag har pysslat ihop till julklappar                    lite bliev det i alla fall.. skriver mer sen.. lägg gärna en komentar. :) alltid kul att höra vad folk tycker.. 

Ovido - Quiz & Flashcards